Odbiorcy Instytucji Kultury. Nauczycielki i nauczyciele
Jako osoba współodpowiedzialna za kształcenie przyszłych nauczycieli mam świadomość, że wysiłek ich dobrego przygotowania do zawodu ukierunkowany jest przede wszystkim na dobro uczennic i uczniów, a mniej na prowadzących i prowadzące zajęcia. Wiem też, że formując ich w kierunku edukacyjnego kuratorstwa czy dydaktyki performatywnej, w zderzeniu ze szkołą narażam pedagogów na kontekstową niespójność. Wtedy spoglądam z nadzieją na instytucje kultury. Choć nie zastąpią szkoły, są lub mogą być dla nauczycielek i nauczycieli partnerami i alternatywą, zaciekawiając i dostarczając radość z uczenia się, a także przestrzeń i czas na wspólne działania czy wszystko to, czego w realiach współczesnej polskiej szkoły zrobić się po prostu nie da.
Jeśli więc ktoś ma wątpliwości, czy partnerstwo szkoły i instytucji kultury jest potrzebne, proponuję lekturę Nauczycielki i nauczyciele / 2022 w instytucji kultury, choć ostateczna odpowiedź nie należy oczywiście do mnie, ale do czytelniczek i czytelników niniejszego tomu.
dr hab. Izabela Skórzyńska, prof. UAM
Tytuł: Nauczycielki i nauczyciele / 2022 w instytucji kultury. Publikacja poseminaryjna cyklu „Odbiorcy instytucji kultury”
Redakcja: dr Monika Herkt, Anna Mieszała
Recenzja: dr hab. Izabela Skórzyńska, prof. UAMKorekta: Karol FrancuzikProjekt graficzny: Martyna Marcinkowska
Skład i łamanie: Martyna Marcinkowska
Wydawca: Poznańskie Centrum Dziedzictwa ul. Gdańska 2, 61-123 Poznań
© Copyright Poznańskie Centrum Dziedzictwa
Poznań 2023